Påsken!

Jag hade ju sett fram emot en lugn påsk i år.. inget farande hit o dit utan bara vara på ett ställe - nämligen hemma hos mamma o pappa :D Men som vanligt blir det ju aldrig som man tänkt sig, min kära pojkvän har en tendens att glömma saker som man bestämmer o så måste planerna ändras osv. Iallafall, vaknade jag på jobbet på påskaftons morgon, hade sovande natt, perfekt med storhelgsjobb!! Sen knallade jag hem till mamma o pappa o gjorde mig i ordning o började fixa mat m.m. Mamma fyllde ju även år så det blev både påskfirande o födelsedagsfirande.

  
  
Blev mest mys med min lilla plutt :D (Charlie alltså)



Efter mat & fika drog vi vidare till Mercans pappa, där hoppade vi dock maten. Kändes inte läge för det efter allt ätande hos mamma o pappa. Vi satt iallafall med o var trevliga vi matbordet, för min del åkte det ner lite ost & kex iaf. Går ju inte att sitta vid ett matbord utan att äta nått alls!!

Sötnosen Alicia tog som vanligt allas uppmärksamhet!

     
Mercan är så otroligt gullig med henne, är så kul att se, då blir man alldeles varm i hjärtat :D

Efter en stund ( alltför kort) kom Nyrre, Jennie & Peter o hämtade upp oss. Släppte av grabbarna hos Fronden & sen bar det av in till stan & till Linn som, även hon styrt upp mat. Så det var bara att sätta sig till bords igen :D Denna gång blev det dock inte påskbuffé utan ett jätte god pasta, sallad & fetaost! Mums! En portion gick ner även där :D
Efter ätande, drickande o pratande drog vi vidare hem till ragge där det bjöds på några omgångar lips. Avslutade kvällen på Palace dit vi inte kom förrän ca, 01.20... glömde visst bort att man tydligen ska ut också, hihi. Det var riktigt mycket folk ute så det var svårt att dansa ordentligt, stod mest & stampade på stället & trängdes med svettiga människor, mysigt!
Jag & jennie lyckades vara kvar sist av alla på Palace, haha, hur ofta händer det liksom?! :D Vi satt ute på verandan & pratade & pratade & helt plötsligt var alla borta & en vakt kommer fram o säger att "vi stänger nu". Så kan det gå ibland, men en riktigt skojjig kväll var det. Kul att träffa tjejer som man inte träffar alltför ofta, sen var det en riktig hit att "slippa" finspångs påskafton för en gångs skull. Hörde av Mercan att det var "som vanligt" och "mest smått", jaa så är det när man börjar bli gammal :D

   
  
 

Hoppas att ni också hade en underbar påsk!

Kramkram/Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0